Začněte zdravě mlsat!

Kdo by si čas od času nedopřál něco sladkého? Jenže takové mlsání se nám může pěkně vymstít…civilizační choroby, onemocnění srdce nebo větší kazivost zubů. To je jen malý výčet onemocnění, které nás mohou při chronických záchvatech na sladké dříve nebo později dostihnout.

směs sušeného ovoce

Většina z nás se ale sladkých dobrot jen tak vzdát nedokáže, naše tělo si už vypěstovalo jakousi závislost na sladkém a při sebemenším nedostatku se dokáže organismus ozvat. Mlsat se dá ale i zdravější formou. Řešením může být právě sušené ovoce, které obsahuje velké množství výživných látek. Ty jsou samozřejmě obsažené i v čerstvém ovoci, ale po odstranění vody jsou látky v ovoci daleko koncentrovanější. Toto ovoce se pak stává velmi bohaté na nejrůznější antioxidanty nebo kyselinu listovou. I ovoce je ale potřeba konzumovat ve zdravé míře, i to totiž obsahuje vysoký obsah fruktózy, jinak řečeno cukru a jak víme, nadměrná konzumace cukru tělu příliš neprospívá.  

 

Jak už bylo řečeno, ovoce sice patří mezi zdravější varianty mlsání, ale všeho moc škodí. Sušené ovoce totiž obsahuje krom vitamínů a antioxidantů i spoustu kalorií a cukru. Ovoce dodává tělu tolik potřebné živiny. Při sušení sice ovoce ztratí určitou dávku živin, ale vitamíny a minerály v ovoci zůstanou i nadále.

 

Pro koho je tahle sladká dobrota nevhodná?

Jablka, meruňky, datle, fíky sušené…to je oč tu běží. Na trhu je tolik různých variant, že si z nich dokáží vybrat i ty nejnáročnější konzumenti. Ovšem přeci jenom tohle ovoce není určené pro každého. Vyhnout by se mu měli hlavně lidé s cukrovkou, pro jeho vysoký obsah cukru. Dietologové dokonce radí takto upravované ovoce vynechat i při redukční dietě.

sušené fíky

Pokud se snažíte shodit nějaké to kilo a neustále si hlídáte příjem kalorií, sacharidů a jednoduchých cukrů, volte vždy doporučenou denní dávku. Bezmyšlenkovité ujídání by se vám mohlo odrazit na váze.

Posted in <a href="https://www.usiscr.cz/category/zbozi/" rel="category tag">Zboží</a>