K založení blogu můžete mít mnoho důvodů. Ten hlavní je podpora Vašeho podnikání. Je totiž dokázáno, že firmy, které mají blog mají o více jak polovinu větší návštěvnost stránek a tím i více prodejů než ti podnikatelé, kteří blog nemají. Blogování je o pravidelném přispívání originálních textů, ale také o komunikaci se zákazníky nebo čtenáři Vašeho blogu. Blogování je, ale také o focení vlastních fotek, které zaujmou. A velmi oblíbené je také točení videi, které mohou být pojaty vtipně. Blog Vám totiž dává možnost odlišit se od konkurence a tím na sebe upozornit.
Noví zákazníci
Blog je ideální nástroj na to oslovit Vaše potencionální nové zákazníky. Pokud si s články dáte trochu práce a vkládáte do nich i klíčové slova, mohou Vám na blog přinést nové zákazníky, kteří se díky blogu dostanou i na Vaše firemní stránky. Samozřejmě když už nové zákazníky na stránky dostanete, je důležité, aby se k Vám i rádi vraceli. I pro ně je vhodné připravit články například o tom jak, který koupený produkt použít nebo co nového připravujete. Vracející zákazníci Vám zvyšují obrat a díky doporučení Vám také mohou přivést další nakupující.
Jak psát firemní blog
· Pište neformálně a na blog nepřidávejte tiskové zprávy. Blog má bavit při čtení a ne být nudný.
· Na blogu si nedělejte přímou reklamu.
· Blog pište ve stylu magazínu. Pište o nových trendech ve Vašem oboru, vzdělávejte a pište o zákulisí Vaší firmy nebo Vašeho oboru.
· Není potřeba psát spisovně a strojově, ale jazykem Vaší cílové skupiny.
· Velmi důležitá je diskuze s čtenáři. Díky tomu si čtenáře i na svém blogu udržíte.
· Osobní útoky a i tu největší kritiku přecházejte s chladnou hlavou. Neoplácejte stejnou mincí.
· Pravidelně blog aktualizujte, aby čtenáři viděli, že firma opravdu funguje a stojí za ní skuteční lidé.
· Inspiraci čerpejte na zahraničních stránkách